U Srbiji na granici apsolutnog siromaštva živi 7 odsto stanovništva, odnosno, gotovo pola miliona ljudi. U riziku od siromaštva je gotovo četvrtina populacije (23,2%), dok su količine donirane hrane trenutno nedovoljne. Sa druge stane, prema procenama, u Srbiji se dnevno baca 2 miliona kilograma hrane.
Vreme je da to promenimo, vreme je da hrana stigne do onih kojima je najpotrebnija.
Zato smo Nacionalni dan davanja, koji ove godine 9. oktobra obeležavamo po četvrti put, posvetili jednom od najhumanijih ciljeva – donacijama hrane.
U saradnji sa organizacijama koje su posvećene podršci najugroženijem stanovništvu: Banka hrane Beograd, Federacija banaka hrane Srbije, Fondacija SOS Dečija sela Srbija, Fond Humano srce Šapca i ADRA Srbija - Adventistički razvojni i humanitarni rad, pokrećemo akciju prikupljanja sredstava za kupovinu paketa hrane.
Osnovni paket namirnica sadržao bi 10 kg brašna, 1 litar ulja, 1 kg pirinča, 2 kg pasulja, 1 kg testenine, 1 kg soli, 2 kg šećera, 5 komada pašteta od 150g, 5 komada mesnih narezaka od 150g i 5 komada sardina od 125g, 500g keksa i 700g marmelade i može da zadovolji potrebe četvoročlane porodice za najmanje mesec dana.
Ovogodišnjem Nacionalnom danu davanja prethodi velika medijska kampanja „Spasimo hranu, spasimo humanost“ i osnivanje Inicijative „Spasimo hranu“ u realizaciji Koalicije za dobročinstvo. Ciljevi kampanje „Spasimo hranu, spasimo humanost” su: podizanje svesti o potrebi za većom podrškom najugroženijem stanovništvu, povećanje donacija hrane kroz senzitivizaciju donatora (građana i kompanija) o potrebama ugroženog stanovništva i načinima za doniranje hrane, prikupljanje sredstava za kupovinu namirnica za ugroženo stanovništvo i unapređenje saradnje korporativnog sektora, organizacija civilnog društva i pojedinaca na polju doniranja hrane.
Kampanja „Spasimo hranu, spasimo humanost“ se sprovodi u sklopu Projekta za unapređenje okvira za davanje, koji realizuje Koalicija za dobročinstvo a koju predvodi Fondacija Ana i Vlade Divac uz finansijsku podršku Američke agencije za međunarodni razvoj (USAID). Koaliciju za dobročinstvo dodatno čine Trag fondacija, Catalyst Balkans, SMART kolektiv, Srpski filantropski forum, Forum za odgovorno poslovanje i Privredna komora Srbije.
BUDŽET:
Predviđeno je prikupljanje sredstava za najmanje 1.000 paketa koji bi bili raspoređeni na 4.000 korisnika.
Uključite se, donirajte i omogućite da obezbedimo što veći broj paketa hrane pred predstojeći zimski period za naše najugroženije sugrađane. Kampanju možete podržati online donacijom na Donacije.rs, slanjem SMS na broj 4540 (cena poruke je 100 RSD sa PDV-om) ili uplatom na namenski račun Srpskog filantropskog foruma, otvorenog za potrebe Nacionalnog dana davanja:
UPDATE [21. JANUAR 2022. GODINE]
U okviru kampanje „Spasimo hranu, spasimo humanost“ i Nacionalnog dana davanja 2021. građani, kompanije i organizacije su zajedno za tri meseca prikupili 69.717 kilograma hrane u vrednosti od 13.625.078 dinara.
IZVEŠTAJ #1 [19. APRIL 2022. GODINE]
Četvrti po redu Nacionalni dan davanja obeležen je 9. oktobra 2021. godine pod sloganom „Spasimo hranu, spasimo humanost“ i bio je posvećen donacijama hrane.
Tokom kampanje „Spasimo hranu, spasimo humanost“ i Nacionalnog dana davanja Srpski filantropski forum i Koalicija za dobročinstvo su dobili podršku od više od 35 kompanija i na hiljade građana koji su udružili snage u promociji smanjivanja bacanja hrane i prikupljanju donacija hrane za najugroženije sugrađane širom Srbije. Ukupno je prikupljeno donacija, u novcu i u hrani, u vrednosti od 13.625.078 dinara, to jest 69.717 kilograma hrane.
Ukidanjem bankarskih provizija, Nacionalni dan davanja kao i kampanju „Spasimo hranu, spasimo humanost“ podržale su: Erste banka, Eurobanka, OTP banka, Raiffesen banka i AIK banka. Ove banke, oslobodile su bankarskih provizija sve uplate koje idu na namenski račun koji je otvoren povodom Nacionalnog dana davanja.
U okviru ovogodišnje kampanje, Koalicija za dobročinstvo, dodelila je priznanja kompanijama (34), organizacijama civilnog društva (12) i medijskim kućama (12) koje su dale najznačajniji doprinos kampanji „Spasimo hranu, spasimo humanost“ i Nacionalnom danu davanja 2021, ili su podržale pojedinačne inicijative u okviru kampanje. Nagrade su dodeljene 9. oktobra 2021. godine, tokom obeležavanja Nacionalnog dana davanja, u Zadužbini Ilije M. Kolarca u Beogradu.
Poseban segment aktivnosti u okviru Nacionalnog dana davanja bio je usmeren na ukazivanje važnosti ukidanja PDV-a na donacije hrane. Dok u Srbiji, 480.000 ljudi živi na granici apsolutnog siromaštva, prema procenama u našoj zemlji se baca dva miliona kilograma hrane dnevno. Uprkos tome što se hrana sve više donira, a proizvođači hrane i trgovci žele da doniraju viškove hrane narodnim kuhinjama, bankama hrane i dobrotvornim organizacijama, količina hrane koja se donira i dalje čini samo mali deo u ukupnom višku jestive hrane dostupne u Srbiji. Prema analizi koju su sproveli Forum za odgovorno poslovanje i Koalicija za dobročinstvo, donacije hrane u Srbiji bi mogle da budu uvećane na godišnjem nivou za vrednost od blizu 160 miliona dinara (na ukupno 700 miliona dinara), ukoliko bi bio ukinut PDV na donacije hrane.
Sredstva u iznosu od 3.366.953,00 dinara na ime i u svrhu kupovine paketa hrane za najugroženije građane, utrošena su na sledeći način:
Do sada, nabavljeno je 1006 paketa hrane za najugroženije građane, u ukupnom iznosu od 2.871.935,41RSD, koji su u saradnji sa organizacijama koje su posvećene podršci najugroženijem stanovništvu: Crveni Krst Srbije, Banka hrane Beograd, Federacija banaka hrane Srbije, Fondacija SOS Dečija sela Srbija, Fond Humano srce Šapca i ADRA Srbija - Adventistički razvojni i humanitarni rad, distribuirani krajnjim korisnicima.
U Srbiji na granici apsolutnog siromaštva živi 7 odsto stanovništva, odnosno, gotovo pola miliona ljudi. U riziku od siromaštva je gotovo četvrtina populacije (23,2%), dok su količine donirane hrane trenutno nedovoljne. Sa druge stane, prema procenama, u Srbiji se dnevno […]
Opis projekta
U Srbiji na granici apsolutnog siromaštva živi 7 odsto stanovništva, odnosno, gotovo pola miliona ljudi. U riziku od siromaštva je gotovo četvrtina populacije (23,2%), dok su količine donirane hrane trenutno nedovoljne. Sa druge stane, prema procenama, u Srbiji se dnevno baca 2 miliona kilograma hrane.
Vreme je da to promenimo, vreme je da hrana stigne do onih kojima je najpotrebnija.
Zato smo Nacionalni dan davanja, koji ove godine 9. oktobra obeležavamo po četvrti put, posvetili jednom od najhumanijih ciljeva – donacijama hrane.
U saradnji sa organizacijama koje su posvećene podršci najugroženijem stanovništvu: Banka hrane Beograd, Federacija banaka hrane Srbije, Fondacija SOS Dečija sela Srbija, Fond Humano srce Šapca i ADRA Srbija - Adventistički razvojni i humanitarni rad, pokrećemo akciju prikupljanja sredstava za kupovinu paketa hrane.
Osnovni paket namirnica sadržao bi 10 kg brašna, 1 litar ulja, 1 kg pirinča, 2 kg pasulja, 1 kg testenine, 1 kg soli, 2 kg šećera, 5 komada pašteta od 150g, 5 komada mesnih narezaka od 150g i 5 komada sardina od 125g, 500g keksa i 700g marmelade i može da zadovolji potrebe četvoročlane porodice za najmanje mesec dana.
Ovogodišnjem Nacionalnom danu davanja prethodi velika medijska kampanja „Spasimo hranu, spasimo humanost“ i osnivanje Inicijative „Spasimo hranu“ u realizaciji Koalicije za dobročinstvo. Ciljevi kampanje „Spasimo hranu, spasimo humanost” su: podizanje svesti o potrebi za većom podrškom najugroženijem stanovništvu, povećanje donacija hrane kroz senzitivizaciju donatora (građana i kompanija) o potrebama ugroženog stanovništva i načinima za doniranje hrane, prikupljanje sredstava za kupovinu namirnica za ugroženo stanovništvo i unapređenje saradnje korporativnog sektora, organizacija civilnog društva i pojedinaca na polju doniranja hrane.
Kampanja „Spasimo hranu, spasimo humanost“ se sprovodi u sklopu Projekta za unapređenje okvira za davanje, koji realizuje Koalicija za dobročinstvo a koju predvodi Fondacija Ana i Vlade Divac uz finansijsku podršku Američke agencije za međunarodni razvoj (USAID). Koaliciju za dobročinstvo dodatno čine Trag fondacija, Catalyst Balkans, SMART kolektiv, Srpski filantropski forum, Forum za odgovorno poslovanje i Privredna komora Srbije.
BUDŽET:
Predviđeno je prikupljanje sredstava za najmanje 1.000 paketa koji bi bili raspoređeni na 4.000 korisnika.
Uključite se, donirajte i omogućite da obezbedimo što veći broj paketa hrane pred predstojeći zimski period za naše najugroženije sugrađane. Kampanju možete podržati online donacijom na Donacije.rs, slanjem SMS na broj 4540 (cena poruke je 100 RSD sa PDV-om) ili uplatom na namenski račun Srpskog filantropskog foruma, otvorenog za potrebe Nacionalnog dana davanja:
UPDATE [21. JANUAR 2022. GODINE]
U okviru kampanje „Spasimo hranu, spasimo humanost“ i Nacionalnog dana davanja 2021. građani, kompanije i organizacije su zajedno za tri meseca prikupili 69.717 kilograma hrane u vrednosti od 13.625.078 dinara.
IZVEŠTAJ #1 [19. APRIL 2022. GODINE]
Četvrti po redu Nacionalni dan davanja obeležen je 9. oktobra 2021. godine pod sloganom „Spasimo hranu, spasimo humanost“ i bio je posvećen donacijama hrane.
Tokom kampanje „Spasimo hranu, spasimo humanost“ i Nacionalnog dana davanja Srpski filantropski forum i Koalicija za dobročinstvo su dobili podršku od više od 35 kompanija i na hiljade građana koji su udružili snage u promociji smanjivanja bacanja hrane i prikupljanju donacija hrane za najugroženije sugrađane širom Srbije. Ukupno je prikupljeno donacija, u novcu i u hrani, u vrednosti od 13.625.078 dinara, to jest 69.717 kilograma hrane.
Ukidanjem bankarskih provizija, Nacionalni dan davanja kao i kampanju „Spasimo hranu, spasimo humanost“ podržale su: Erste banka, Eurobanka, OTP banka, Raiffesen banka i AIK banka. Ove banke, oslobodile su bankarskih provizija sve uplate koje idu na namenski račun koji je otvoren povodom Nacionalnog dana davanja.
U okviru ovogodišnje kampanje, Koalicija za dobročinstvo, dodelila je priznanja kompanijama (34), organizacijama civilnog društva (12) i medijskim kućama (12) koje su dale najznačajniji doprinos kampanji „Spasimo hranu, spasimo humanost“ i Nacionalnom danu davanja 2021, ili su podržale pojedinačne inicijative u okviru kampanje. Nagrade su dodeljene 9. oktobra 2021. godine, tokom obeležavanja Nacionalnog dana davanja, u Zadužbini Ilije M. Kolarca u Beogradu.
Poseban segment aktivnosti u okviru Nacionalnog dana davanja bio je usmeren na ukazivanje važnosti ukidanja PDV-a na donacije hrane. Dok u Srbiji, 480.000 ljudi živi na granici apsolutnog siromaštva, prema procenama u našoj zemlji se baca dva miliona kilograma hrane dnevno. Uprkos tome što se hrana sve više donira, a proizvođači hrane i trgovci žele da doniraju viškove hrane narodnim kuhinjama, bankama hrane i dobrotvornim organizacijama, količina hrane koja se donira i dalje čini samo mali deo u ukupnom višku jestive hrane dostupne u Srbiji. Prema analizi koju su sproveli Forum za odgovorno poslovanje i Koalicija za dobročinstvo, donacije hrane u Srbiji bi mogle da budu uvećane na godišnjem nivou za vrednost od blizu 160 miliona dinara (na ukupno 700 miliona dinara), ukoliko bi bio ukinut PDV na donacije hrane.
Sredstva u iznosu od 3.366.953,00 dinara na ime i u svrhu kupovine paketa hrane za najugroženije građane, utrošena su na sledeći način:
Do sada, nabavljeno je 1006 paketa hrane za najugroženije građane, u ukupnom iznosu od 2.871.935,41RSD, koji su u saradnji sa organizacijama koje su posvećene podršci najugroženijem stanovništvu: Crveni Krst Srbije, Banka hrane Beograd, Federacija banaka hrane Srbije, Fondacija SOS Dečija sela Srbija, Fond Humano srce Šapca i ADRA Srbija - Adventistički razvojni i humanitarni rad, distribuirani krajnjim korisnicima.
Srpski filantropski forum je registrovan u junu 2017. godine i služi kao platforma za kompanije, organizacije i pojedince, lidere ulaganja u bolje društvo u Srbiji. Zajedno inspirišemo strateške pristupe investiranju u društvo, kreiramo okruženje koje stimuliše davanje i promovišemo filantropiju kao društvenu vrednost.
Donacija gradjana iz kasica u McDonalds restoranima 181.930,00 RSD
Anonimno 5.000,00 RSD
Anonimno 10.275,00 RSD
Delhaize 1.000.000,00 RSD
Anonimno 5.000,00 RSD
Ivica Majic 3.527,00 RSD
Minja Bogavac 500,00 RSD
Vera Jovanovic 6.000,00 RSD
Anonimno 12.000,00 RSD
Ana Milosavljevic 2.000,00 RSD
Marko Gajic 5.000,00 RSD
Milica Surla 5.000,00 RSD
Erste banka 250.000,00 RSD
Sofija Zlatanovic 1.000,00 RSD
Gorica Tomić 500,00 RSD
Anonimno 1.000,00 RSD
Nielsen Audience Measurement DOO 50.000,00 RSD
Tijana Jovanovic 2.000,00 RSD
Milica Sipka 1.000,00 RSD
Anonimno 5.000,00 RSD
Anonimno 117.000,00 RSD
Obrok za porodicu 3M 3.000,00 RSD
Marko Galjak 500,00 RSD
Jelena Pavlovic 2.000,00 RSD
Vlado Tosev 3.000,00 RSD
W3 LAB DIGITAL SOLUTIONS DOO 6.000,00 RSD
Jovana Strugarevic 2.000,00 RSD
Anonimno 2.000,00 RSD
Anonimno 5.000,00 RSD
Nathan Koeshall 3.000,00 RSD
Jelena Cetkovic 2.000,00 RSD
Veran Matic 10.000,00 RSD
Sajt Donacije.rs koristi kolačiće u cilju unapređenja usluga koje pruža. Prikupljamo isključivo osnovne podatke koji su vezani za vaše preference i navike u korišćenju sajta. Daljim korišćenjem sajta Donacije.rs podrazumeva se da ste saglasni sa upotrebom kolačića. Međutim, možete otvoriti "Podešavanja kolačića" da bi ste dali kontrolisani pristanak.
Ovaj sajt koristi kolačiće da unapredi vaše korisniko iskustvo. Kolačići koji su neophodni za ove svrhe su sačuvani na vašem pretraživaču i bitni su za dalju funkcionalnost stranice. Takođe koristimo kolačiće trećih lica koji nam pomažu da analiziramo i razumemo kako koristite ovaj sajt. Ovi kolačići će ostati sačuvani u vašem pretraživaču samo uz vaš pristanak. Takođe imate i opciju da ne prihvatite ove kolačiće. Ukoliko je to slučaj, vaše iskustvo sa stranicom u pretraživaču će biti izmenjeno.
Neophodni kolačići su ključni za pravilan rad sajta. Ovi kolačići su zaduženi za osnovne funkcionalnosti i sigurnosne funkcije sajta, anonimni su.
Cookie
Duration
Description
cookielawinfo-checkbox-advertisement
1 year
Ovaj kolačić je određen od strane dodatka za GDPR dozvolu korišćenja kolačića i koristi se za zabeležavanje korisnikovog prihvatanja za kolačiće u Reklamnoj kategoriji.
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 months
Ovaj kolačić je određen od strane dodatka za GDPR dozvolu korišćenja kolačića. Ovaj kolačić se koristi za skladištenje korisnikovog pristanka za kolačiće u kategoriji „Analitika“.
cookielawinfo-checkbox-functional
11 months
Ovaj kolačić je određen od strane dodatka za GDPR dozvolu da se zabeleži odobravanje u kategoriji „Funkcionalni“.
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 months
Ovaj kolačić je određen od strane dodatka za GDPR dozvolu korišćenja kolačića. Ovaj kolačić se koristi za skladištenje korisnikovog pristanka za kolačiće u kategoriji „Neophodni“.
cookielawinfo-checkbox-others
11 months
Ovaj kolačić je određen od strane dodatka za GDPR dozvolu korišćenja kolačića. Ovaj kolačić se koristi za skladištenje korisnikovog pristanka za kolačiće u kategoriji „Ostali“.
cookielawinfo-checkbox-performance
11 months
Ovaj kolačić je određen od strane dodatka za GDPR dozvolu korišćenja kolačića. Ovaj kolačić se koristi za skladištenje korisnikovog pristanka za kolačiće u kategoriji „Performanse“.
PHPSESSID
session
Ovaj kolačić je potiče od PHP aplikacije. Koristi se da se čuva i identifikuje jedinstvena korisnička sesija za svrhu upravljanja korisničke sesije na vebsajtu. Kolačić je sesijski, i biće izvrisan kada se prozor pretraživača zatvori.
SSESS4c93de48c1c62c39ea0cdfaaca51e0bd
23 days 4 hours
Cookie potreban za plaćanje preko Donacije.rs platforme
viewed_cookie_policy
11 months
Ovaj kolačić je određen od strane dodatka za GDPR dozvolu korišćenja kolačića i koristi za skladištenje informacija u odnosu na to da li je korisnik pristao ili odbio korišćenje kolačića. Ne skladišti nikakvu vrstu ličnih podataka
Funkcionalni kolačići pomažu da se izvrše određenje funkcionalnosti kao što su deleljenje sadržaja sajta na društvenim mrežama, skupljanje povratnih informacija kao i ostalih fukcija trećih strana.
Kolačići za merenje performanse se koriste za razumevanje i analizu ključne performanse sajta kako bi doprineli razvoju boljeg korisničkog iskustva.
Cookie
Duration
Description
_gat
1 minute
Instaliran od strane Google Universal Analytics da bih ograničio nivo zahteva i time ograničio nivo podataka na stranicama sa visokim brojem saobraćaja.
Analitički kolačići se koriste da radi razumevanja kakvu interakciju posetioci imaju sa sajtom. Ovi kolaćići pomažu u pružanju informaciju u vidu metrika po putanju broja posetilaca, stope odbijanja, izvora saobraćaja itd.
Cookie
Duration
Description
_ga
2 years
Instaliran od strane Google Analytics, ovaj kolačić izračunava podatke o posetiocima, sesijama i podatcima kampanje i takođe vodi račune o korišćenju stranice za njegov analizički izveštaj. Kolačić čuva informacije anonimno i pripisuje nasumično odabrani broj radi prepoznavanja jedinstvenih posetilaca.
_gid
1 day
Instaliran od strane Google Analytics, ovaj kolačić čuva informacije o tome kako korisnici koriste vebsajt, dok takoće kreiraju analitički sadržaj o performansu vebsajta. Neki od čuvanih podataka uključuju broj posetilaca, njihov izvor i stranice koje anonimno posećuju.
CONSENT
16 years 2 months 11 days 14 hours
YouTube stranica podešava ovaj kolačić na ugrađeni video sadržaj i registruje anonimne statističke podatke.
Reklamni kolačići se koriste u svrhu pružanja relevantnih oglasa i marketnških kampanja korisnicima. Ovi kolačići prate posetioce kroz sajt i skupljaju informacije kako bi prilagodili oglase.
Cookie
Duration
Description
IDE
1 year 24 days
Kolačići se koriste za čuvanje informacija o tome kako korisnici koriste vebsajt radi prezentovanja relevantnih oglasa i prema njihovom korisničkom profilu.
test_cookie
15 minutes
Ovaj kolačić je postavljen od strane doubleclick.net i koristi se za utvdđivanje da li pregledni prozorčić korisnika podržava korišćenje kolačića.
VISITOR_INFO1_LIVE
5 months 27 days
Kolačić je intaliran od strane YouTube stranice radi merenja protoka koji utvrđuje da li korisnici imaju pristup starom ili novom interfejsu.
YSC
session
YSC kolačić je intaliran od strane YouTube stranice i koristi se za praćenje pregleda videa koji su ugrađeni sa njihove stranice.